Velkommen til Værnes Flyklubb

VFK ble stiftet 8. Mars 1946. Ildsjelene bak oppstarten var to tidligere spitfire-flygere som nå jobbet som flygeledere på Værnes. Tore Dahle og Bjarne Djupvik, samt elektrotekniker Peder Lien og meteorolog Kjell Asbjørnsen. Klubbens første fly var en Piper cub, LN-MAV. Siden den gang har klubben variert i medlemsmengde og antall operative fly. I dag har klubben 176 medlemmer 25.10.2018, hvorav ca 60 aktive flygere/elever. Klubben er en av landets største, tilknyttet NORGES LUFTSPORTSFORBUND.

Værnes Flyklubb har egen flyskole godkjent av LUFTFARTSTILSYNET for utdanning av sine medlemmer. For mer info om skoling, se under Bli Pilot.

Værnes Flyklubb har eget lokale ved Hangaren som ble satt opp på senvinteren 98-99. Her finnes flyenes dokumenter, luftfartsdokumenter, telefon o.l..

PFLY-kort

Skal du fly til andre flyplasser i sommer, skaff deg PFLY-kort nå, så slipper du å tenke på åpningstider. Trykk på overskriften.

IPPC