Velkommen til Værnes Flyklubb

VFK ble stiftet i 1946. Ildsjelene bak oppstarten var to tidligere spitfire-flygere som nå jobbet som flygeledere på Værnes. Tore Dahle og Bjarne Djupvik, samt elektrotekniker Peder Lien og meteorolog Kjell Asbjørnsen. Klubbens første fly var en Piper cub, LN-MAV. Siden den gang har klubben variert i medlemsmengde og antall operative fly.

I dag har klubben rundt 200 medlemmer, hvorav ca 80 aktive flygere/elever. Klubben er en av landets største, tilknyttet Norges Luftsportsforbund.
Vi har eget lokale ved Hangaren som ble satt opp sommeren 2010. Sammen med Ørland Flyklubb dannet vi i 2019 vår DTO, Trøndelag Flyskole.

Ønsker du å bli medlem i Værnes Flyklubb: BLI MEDLEM

Siden er for tiden under oppussing. Vi beklager rotet!

Kontakte oss?
Kommunikasjonsansvarlig:
Kjartan Hareide Berg

Ingen fremtidige arrangementer ble funnet.

PFLY-ordningen

Skal du fly til andre flyplasser i sommer utenom åpningstid, skaff deg PFLY-avtale nå. Alle PFLY-kort er kansellert av Avinor. Trykk på overskriften.

P.S. Med PFLY-avtale kan du lande og ta av på Avinor sine flyplasser før og etter åpningstiden. Men husk flightplan og myPPR på enkelte flyplasser. Sett deg inn i regelverket angående PFLY-avtalen og den aktuelle flyplassen.

Fornyelse av sertifikat:

Det er for tiden bare 2 godkjente kontrollanter i Trondheimsområdet, og det er:

Raustein, Morten

AGDENES
morten.raustein@gmail.com

Autorisasjoner : FE(A) | (A) Language Proficiency Assessor
Rettigheter : SEP(land)

Aunebakk, Reidar

RØROS
raune233@online.no
Tlf.: 90094458

Autorisasjoner : FE(A) | IRE(A) | FIE(A) | (A) Language Proficiency Assessor | (A) SEN
Rettigheter : MEP (land) | SEP(land)

Hvis det er vanskelig å oppdrive kontrollant for å få forlenget rettigheten for PPL-A og LAPL kan du fylle ut og sende inn NF-1092 direkte til Luftfartstilsynet: postmottak@caa.no Så ordner de dette for deg. Det tilkommer da et gebyr på 650kr. (NB! DETTE GJELDER KUN fornyelse etter 12-timersregelen, og regn med mange uker behandlingstid!)